Big in Japan! UPM:n Biofore-viesti sai hyvän vastaanoton Tokiossa

4.1.2017

Tänä vuonna kahdeksattatoista kertaa järjestetty Eco Pro – Exhibition for Environment and Energy on yksi Japanin suurimmista kansainvälisistä messuista, jotka keskittyvät erityisesti ympäristöasioihin. Messut pidettiin lokakuun 8.-10. päivä Tokiossa, Big Sightissa eli Tokion Kansainvälisessä Messukeskuksessa (Tokyo International Exhibition Center). Kolmipäiväisillä messuilla kävi lähes 167 000 vierasta.

Eco-Products-messut järjestettiin ensimmäistä kertaa vuonna 1999 tarkoituksenaan esitellä kestävää kehitystä edistäviä tuotteita. Messujen aihepiiri, ja nimi, on laajentunut tuotteista palveluihin, ympäristöasioihin ja yhteiskunnalliseen osallistumiseen sitä mukaa kun ympäristöasioiden painoarvo on kasvanut.

UPM:n pääviesti tapahtumassa oli ”Suomalainen metsä on täynnä mahdollisuuksia”. UPM esitteli tärkeimpiä tuotteitaan Japanissa: painopaperia, hienopaperia, etikettimateriaaleja ja sahattua puutavaraa. Tuotteiden lisäksi messuilla esiteltiin UPM:n Biofore-strategiaa, kestävää metsätaloutta, innovaatioita ja vastuullisuuteen liittyviä toimintatapoja. UPM:n asiantuntijat ja liiketoiminta-alueiden edustajat vastasivat paikan päällä messuvieraiden ja asiakkaiden kysymyksiin tuotteista ja toimintatavoista.

upm-japan-2

YK:n teollisen kehityksen järjestö ja messun järjestäjät nostivat UPM:n esille

Messuyleisöä kiinnostivat UPM:n tuotteet, korkean teknologian innovaatiot ja vastuulliset toimintatavat. Innovaatioista etenkin puupohjainen uusiutuva diesel UPM BioVerno, sekä Biofore-konseptiauto herättivät huomiota.

YK:n teollisen kehityksen järjestö (United Nations Industrial Development Organisation eli UNIDO) valitsi UPM:n messujen yhdeksi innovatiivisimmista ja ympäristön kannalta vastuullisimmin toimivista osallistujista. 35 maan lähettiläät vierailivat järjestön ohjatulla kierroksella UPM:n messupisteellä. Kierrokselle valittiin kahdeksan yritystä 705 näytteilleasettajasta. UPM:n pisteellä vaikutuksen tekivät kestävä metsätalous ja tuotteiden ekologinen suunnittelu. Myös messujärjestäjät valitsivat UPM:n messupisteen yhdeksi kuudesta kohteesta, jotka esiteltiin messujen virallisella opaskierroksella.

Messuvieraat pääsivät myös tutustumaan suomalaiseen metsään UPM Forest Life -sivuston kautta, jota esiteltiin yleisölle kosketusnäyttöjen avulla.

”UPM:n kestävät tuotteet ja ympäristöaloitteet olivat suuri menestys. Biofore-strategia esiteltiin selkeästi ja vastaanotto oli hyvä”, kommentoi UPM:n Japanin myyntijohtaja Tatsunosuke Tominaga.

upm-japan-3

Tutustu Eco Pro -messuihin (sivu englanniksi) »

UPM Forest Life esittelee suomalaista metsätaloutta »

UPM Biofore

Samankaltaiset