Artikkeli | 03/24/2016 08:40:00 | 2 min Lukuaika

Paperikonsultointi vastaa asiakkaiden kustannustehokkuuden tarpeisiin

Markkinoiden johtavana paperin valmistajana UPM pystyy tarjoamaan kustantajille palvelua, joka perustuu kustantajien todellisiin tarpeisiin. Keskeisessä roolissa ovat tänä päivänä yhä vahvemmin resurssitehokkuus sekä kustannussäästöt. Tehokkuuden tavoittelu ei kuitenkaan saa heikentää painotuotteen käyttöominaisuuksia tai vähentää sen brändiarvoa.

UPM pilotoi vuonna 2015 uuden paperikonsultoinnin mallin, joka vastaa asiakkaiden kustannustehokkuuden tarpeisiin. UPM:n asiantuntijat käyvät yhteistyössä kustantajan kanssa läpi tämän koko painotuotevalikoiman ja etsivät UPM:n paperivalikoimasta jokaiselle lehdelle, mainokselle, esitteelle tai muulle painotuotteelle sopivan paperilajin. Tavoitteena on, että kustantajan käyttämien paperilajien ja pintapainojen kokonaismäärä pienenee. Paperilajien määrän vähentyessä kustantajalle syntyy merkittäviä kustannussäästöjä ilman, että painotuotteen laatu tai brändi kärsivät.

Koska UPM:llä on markkinoiden laajin graafisten papereiden valikoima, arviointi voidaan tehdä objektiivisesti. Tiettyä paperilajia ei tarvitse suositella vain siksi, että se on valmistajan valikoimassa, vaan laajasta tarjonnasta valitaan tarkoituksenmukaisin vaihtoehto. Paperilaji valitaan lähtökohtaisesti siten, että se on joko vastaava tai parempi kuin aikaisemmin käytetty paperi. Tarvittaessa myös selvästi edullisemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia asiakkaan niin halutessa.

Avoin vuoropuhelu luo pohjaa kasvavalle kumppanuudelle

Konsultointi perustuu luottamukseen ja hyvään yhteistyöhön UPM:n ja asiakasyrityksen välillä. Ratkaisujen tekeminen edellyttää kunkin lehden tavoitteiden ja lukijakunnan perusteellista tuntemusta. Konsultointi ei velvoita asiakasta, mutta syntyvä vuoropuhelu on hyvä pohja kasvavalle yhteistyölle. UPM:n puolella tiivistä yhteistyötä tekevät myynnin ja teknisen myynnin ammattilaiset.

Yksi vuoden 2015 paperikonsultoinnin pilottiasiakkaista oli lehtikustantaja, joka painaa tällä hetkellä 20 paperilajille 26 eri aikakauslehteä. UPM:n asiantuntijat perehtyivät lehtivalikoimaan ja niiden taustatietoihin. Lehdet jaoteltiin kuuteen ryhmään niiden aihepiirin ja brändin mukaan. Kullekin ryhmälle määriteltiin sopiva paperilaji, jolloin 20 eri paperilajin sijaan määrä voidaan jatkossa supistaa kuuteen. Työn tuloksena kustantaja saa merkittäviä säästöjä ja UPM pystyy optimoimaan tuotantonsa entistä paremmin. Voittajiin lukeutuvat niin kustantaja, painaja, UPM kuin lehden lukijakin.

 

Saara Töyssy

Behind the scenes: Asiakkaat ja työn kehittäminen ovat myynnin suola ja pippuri
Artikkeli | 04/16/2024 09:00:58 | 3 min

Behind the scenes: Asiakkaat ja työn kehittäminen ovat myynnin suola ja pippuri

Lue lisää
Kesätyöhaku on alkanut - tartu tilaisuuteen!
Artikkeli | 12/01/2023 08:26:26 | 1 min

Kesätyöhaku on alkanut - tartu tilaisuuteen!

Lue lisää
Paperi – Kestävän viestinnän väline
Artikkeli | 08/17/2017 10:30:00 | 5 min

Paperi – Kestävän viestinnän väline

Lue lisää